Cyxone byter Certified Adviser till Mangold Fondkommission AB

2018-08-17, 14.19 (CEST)

Cyxone AB (publ) meddelade idag att bolaget byter Certified Adviser.

Cyxone har ingått avtal med Mangold Fondkommission AB avseende tjänsten som Certified Adviser. Mangold Fondkommission AB tillträder som Certified Adviser den 21 augusti 2018. Fram till dess kommer Erik Penser Bank att fortsatt agera Certified Adviser åt bolaget.

Kjell G. Stenberg, VD
E-post: kjell.g.stenberg@cyxone.com

Cyxone AB är ett kliniskt biomedicinskt bolag med en portfölj av immunomodulerande läkemedel för behandling av autoimmuna sjukdomar som t.ex. multipel skleros (MS) och ledgångsreumatism. Bolagets läkemedelsportfölj bygger på två tekniska pelare i form av orala molekyler och cykolotidbaserade läkemedel som hämmar nyckelprocesser i kroppens celler som är typiska för olika immunsjukdomar. Cyxones teknologier har potentialen att adressera ett ouppfyllt behov genom att ta fram nya effektiva och säkra läkemedel som kan förbättra livskvalitén för de som är drabbade av autoimmuna sjukdomar. Bolaget har två läkemedelskandidater, T20K mot MS i pre-kliniskt program samt Rabeximod för ledgångsreumatism i klinisk fas II-program.  Cyxones Certified Adviser på Nasdaq First North är Erik Penser Bank som kan nås på telefon 08-4638000.