Cyxone utser Henrik Hang till CFO

2021-06-09, 15.51 (CEST)

Cyxone AB (publ) (”Cyxone eller Bolaget”) har utsett Henrik Hang till ny CFO från och med den 1 augusti 2021. Henrik är utbildad civilekonom och har en gedigen bakgrund med mångårig erfarenhet som CFO i internationella bolag listade på First North Growth Market, men har även erfarenhet från olistade bolag och arbete med IFRS-redovisning. Tillsättningen av ny CFO är en del av Cyxones ambition att stärka och utveckla bolaget.

Henrik kommer att efterträda Ola Skanung som har varit bolagets CFO sedan 2015. Ola går härmed in i rollen som senior rådgivare i Cyxone, och kommer att fortsätta att arbeta i bolagets ledning.

”Jag är väldigt glad över att välkomna Henrik Hang som ny CFO för Cyxone. Henriks breda erfarenhet från finansierings- och ekonomistyrningsroller inom internationella verksamheter i listade miljöer kommer vara av stort värde för oss. Jag vill också passa på att rikta ett stort tack till Ola Skanung som har gjort ett fantastiskt arbete under de senaste åren och som kommer arbeta vidare med oss i sin nya roll som senior rådgivare”, säger Tara Heitner, VD Cyxone AB.

“Det ska bli spännande att arbeta med Cyxone som just nu befinner sig i en väldigt expansiv och intressant fas, dels i utvecklingsprojekten, men framför allt med det planerade listbytet. Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med det övriga teamet för att utveckla Cyxone vidare”, säger Henrik Hang.

E-post: tara.heitner@cyxone.com

Cyxone AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CYXO) utvecklar sjukdomsmodifierande behandlingar för sjukdomar i immunsystemet såsom reumatoid artrit och multipel skleros såväl som för akuta respiratoriska sjukdomstillstånd som orsakats av virus. Rabeximod är en läkemedelskandidat i Fas 2 och utvärderas som behandling för reumatoid artrit och måttlig covid-19. T20K är en läkemedelskandidat i Fas 1 för behandling av multipel skleros. Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, 08 503 015 50, ca@mangold.se. För mer information besök www.cyxone.com.